Blue Flower

Wpływ żywienia na nastrój. Dieta przeciwko depresji.

Dnia 1 września w DOK-u odbył się wykład zatytułowany "Wpływ żywienia na nastrój. Dieta przeciwko depresji" - poprowadzony przez mgr Aleksandrę Gil.

Omówiono ogólny zarys choroby jaką jest depresja oraz jej profilaktykę i leczenie. Ważnym elementem profilaktyki i leczenia depresji jest odpowiedni sposób żywienia, a za najlepszą dietę uważa się dietę śródziemnomorską. Przedstawiono również składniki diety wpływające korzystnie na nastrój oraz naturalne surowce roślinne wspomagające leczenie zaburzeń depresyjnych.

Co najważniejsze:

Sposób odżywiania się człowieka odgrywa istotną rolę w regulacji nastroju.

Kluczowymi elementami diety przeciwdepresyjnej są:

  • wysoka zawartość węglowodanów złożonych, niska zawartość cukrów prostych
  • duży stosunek kwasów tłuszczowych omega-3 do omega-6
  • obecność witamin z grupy B, witaminy D, magnezu, tryptofanu, choliny, probiotyków i prebiotyków
  • niska zawartość substancji działających prozapalnie.

Dieta powinna wykazywać ogólne działanie przeciwzapalne i zawierać składniki antyoksydacyjne (𝛽-karoten, witaminy A, E i C, polifenole.
Najlepszym modelem żywienia jest dieta śródziemnomorska, bogata w świeże warzywa, owoce, ryby, pełnoziarniste produkty zbożowe oraz oliwę z oliwek
Pomocne w redukcji negatywnych objawów są naturalne surowce roślinne: szafran uprawny, żeń-szeń syberyjski, kozłek lekarski i dziurawiec zwyczajny.

Dziękuję za miłe przyjęcie i uważne wysłuchanie wykładu.

A.G.

Aleksandra Gil
dietetyk kliniczny, psychodieteyk,
terapeuta karmienia, edukator żywieniowy
Poradnia Dietetyczna - Na Ścieżce Zdrowia

 

Powrót do Wydarzenia 2022